• Ada Śledziewska

Domowe batony proteinowe z masłem orzechowym - przepis

Chciałabym podzielić się dziś z Wami moim ulubionym przepisem na domowe batony proteinowe z masłem orzechowym. Są pyszne w smaku, sycące i zawierają dużo białka. Ponadto przygotowuje się je szybko i można przechowywać kilka dni w lodówce.



Batony proteinowe sprawdzą się u Ciebie jeśli:

  • jesteś osobą zabieganą - spokojnie możesz przygotować np. w niedzielę 5 porcji batonów proteinowych, po czym włożyć je do lodówki i przez kolejne 5 dni roboczych zabierać ze sobą po jednym batonie w pudełku, na drugie śniadanie lub podwieczorek

  • masz problem z posiłkiem potreningowym - szukasz opcji posiłku potreningowego, zawierającego zarówno białko jak i węglowodany, który mógłbyś wziąć ze sobą i szybko spożyć, bez konieczności podgrzewania czy używania sztućców

  • jesteś fanem słodyczy i poszukujesz zdrowszych, ale równie smacznych alternatyw

  • planujesz aktywny wypoczynek (np. górskie wycieczki) i zastanawiasz się nad pożywnym, wysoko białkowym i energetycznym posiłkiem, który bez problemu mógłbyś zabrać ze sobą w plecaku

  • w Twojej diecie jest za mało białka (np. ze względu na eliminację kilku składników z diety) i chcąc uzupełnić dietę w ten składnik szukasz pomysłów na wykorzystanie odżywki białkowej


Składniki na 5 porcji batonów proteinowych:

  • daktyle suszone 60 g

  • masło orzechowe 50 g

  • odżywka białkowa (u mnie izolat) 100 g - dobrze sprawdzają się takie smaki jak czekoladowy, kawowy, ciasteczkowy czy karmelowy

  • kakao 20 g

  • płatki owsiane górskie 50 g

  • otręby (u mnie owsiane) 20 g

  • sezam 15 g

  • odrobina wody


Sposób przygotowania batonów proteinowych:

Daktyle zalać wrzątkiem i odstawić na około 15 minut, po czym odsączyć (nie zbyt dokładnie) i umieścić w misce. Dodać masło orzechowe i kakao, po czym zblendować na gładką masę. Następnie dodać wszystkie suche składniki i ugniatać do jednolitej konsystencji. W razie potrzeby dodawać po trochu wody - masa ma być zwarta i twarda, lekko klejąca się, ale nie za sucha. Następnie przełożyć do naczynia, dobrze docisnąć i wstawić na kilka godzin do lodówki. Pokroić na 5 porcji.


Wartość odżywcza 1 batona proteinowego:

250 kcal, 21 g białka, 7 g tłuszczów, 28 g węglowodanów

Baton proteinowy zawiera też spore ilości magnezu, fosforu i cynku


Smacznego!


Czytaj także: Co jeść po treningu?



 
  • Facebook
  • Instagram

(+48) 535 003 860

ul. Pułtuska 27 
05-140 Serock

©2019 by Holi Diet. Proudly created with Wix.com