• Ada Śledziewska

Makaron z tofu i szpinakowym pesto


Dziś dzielę się przepisem na smaczne i szybkie w przygotowaniu danie obiadowe, bez mięsa. Jeśli (tak jak ja) należysz do osób, które postanowiły ograniczyć ilość spożywanego mięsa, ale nie za bardzo wiesz jak je zastąpić w diecie, to koniecznie wypróbuj ten przepis.

Danie zawiera sporo białka (ze względu na tofu i parmezan), dzięki czemu dobrze zastępuje mięso i jest tak łatwe w przygotowaniu, że bardzo ciężko je "zepsuć". Ponadto nie zawiera żadnych "dziwnych" składników, które często odstraszają osoby próbujące przejść na wegetarianizm lub ograniczające spożycie mięsa. Wyobraź sobie sytuację: postanawiasz zmienić coś w swojej diecie więc wchodzisz na instgram lub popularny blog kulinarny w poszukiwaniu nowego przepisu. Klikasz w zdjęcie przepisu, które wygląda bardzo apetycznie, ale za chwilę wychodzisz, bo nie znasz połowy użytych składników - znasz to? Moim zdaniem zmiany w diecie, tak samo jak w życiu, najlepiej wprowadzać stopniowo czyli np. wprowadzić jeden nowy składnik, raz na jakiś czas i dać sobie czas, żeby poeksperymentować z nim w kuchni. Wydaje mi się, że tym jedynym składnikiem z mojego przepisu, którego możesz nie znać, jest tofu.


Tofu jest to produkt powstały z mleka sojowego, który kupisz w większości sklepów. Zwykle sprzedawany jest w kostkach po 100 lub 200 g. Zawiera dobrze przyswajalne białko roślinne i jest jednym z lepszych zamienników białka na diecie bezmięsnej. Zawiera także wapń, magnez, selen, cynk, a nawet żelazo. Samo w sobie tofu jest raczej bezsmakowe, ale odpowiednio przyrządzone i doprawione może być na prawdę smaczne.


Składniki na 1 porcję makaronu z tofu i szpinakowym pesto:

Szpinakowe pesto:

  • Szpinak 2 garści

  • 1 ząbek czosnku

  • Nerkowce 15 g

  • Parmezan tarty 8 g (1 łyżka)

  • Oliwa z oliwek 10 ml (1 łyżka)

  • Świeża bazylia – garść

Pieczone tofu:

  • Tofu naturalne 80 g

  • Oliwa z oliwek 5 ml (łyżeczka)

  • Sos sojowy 10 ml (łyżka)

  • Przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka

Dodatkowo:

  • Makaron pełnoziarnisty 40 g

  • Pomidorki koktajlowe


Sposób przygotowania makaronu z tofu i szpinakowym pesto:

- Tofu pokroić w kostkę, obtoczyć w oliwie, sosie sojowym i przyprawach, odstawić na około 15 minut, po czym piec w 180 stopniach około 20 minut.

- Wszystkie składniki na szpinakowe pesto umieścić w naczyniu i zblendować.

- Makaron ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu, następnie odlać wodę i makaron ponownie umieścić w garnku na małym ogniu, dodać szpinakowe pesto i chwilę podgrzewać, co jakiś czas mieszając. Na koniec dodać upieczone tofu i wymieszać. Podawać z pomidorkami koktajlowymi.


Wartość odżywcza 1 porcji makaronu z tofu i szpinakowym pesto:

Wartość odżywcza 1 porcji: 540 kcal, 22 g białka, 32 g tłuszczu i 43 g węglowodanów.


Smacznego!



 
  • Facebook
  • Instagram

(+48) 535 003 860

ul. Pułtuska 27 
05-140 Serock

©2019 by Holi Diet. Proudly created with Wix.com